1.
2010-02-04 22.28
Vad jag förstår av artiklar och webb-tv där ärrade börsveteraner deltager så har de aldrig upplevt något liknande som den dopade marknad vi varit i och fortfarande befinner oss i. Någon gång skall priset för sedelprintandet och dopingen av finanserna betalas frågan är väl närmast av vem och när? Jag undrar om vi bara bytt en bubbla mot en annan, för min del tänker jag försöka haka på vad nu marknaden bestämmer sig för göra en slant så gott jag kan.
Läste nyss denna artikel.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601108&sid=aCZQ...
Från AAA kredit till AA+ för Buffet och nyligen "splitt för att göra det enklare för småsparare" köpa in sig!! En splitt som "aldrig" förväntades av Buffet!
Jag kan faktiskt se en finess med att köpa järnväg men visst kan där finnas ett orosmoment i form av att det inte går prata igång ekonomierna? Vem skall konsumera, de som ligger i mainstream verkar allt mer intresserade behålla sina förmögenheter och jag tror inte En-Få-mansföretag fixar detta utan möjligen köper en kort respit. Är det någon som sett den berömda dynamiken om vi nu inte menar devalveringar??
Det var en riktigt spännande dag börsmässigt och för egen del undrar jag om mina ppm förändringar dvs sälj gick igenom före idag och kanske mina köp gick in i dag he he he men varför skulle jag ha sådan tur.
Hur som helst upplever jag inte pågående rekyl som en större överaskning och motrekylen infinner sig förr eller senare men vad händer sedan? Vem skall konsumera i den globala låglönesatsningen eller kommer det nya ekonomiska uppfinningar? Vad tror ni?