Direkt till innehållet ?
Sök i forumet

Marknadsläget

Valuta och råvaruhandel?

1. 1. 2008-04-18 10.57

Nu vet jag inte om jag postar i rätt forum så håll till godo.
    Är intresserad av att börja titta lite på råvaror och valutor. Har dock inte hittat någon bra litteratur. Någon som kan ge tips?

• nimo
    • nimo
    • Användare
    • Reg. datum: sep 2006
    • Aktiv i antal ämnen: 17
  2. 2. 2008-04-18 11.20

PlaceringsGuiden har i senaste numret en utförlig artikel om handel med råvaror.

• yxhugg
    • Medlem
    • Reg. datum: okt 2006
    • Aktiv i antal ämnen: 1256
  3. 3. 2008-04-18 23.49

http://www.forexskola.se/ har bra nybörjarguider för valutahandel översatta till svenska.

• halle7
    • Medlem
    • Reg. datum: mar 2008
    • Aktiv i antal ämnen: 19
  4. 4. 2008-04-19 11.55

PlaceringsGuiden, nr 4, 14 april 2008, har råvaror som tema. Det innebär att de granskar "råvarutåget" och funderar över huruvida det är dags att kliva av, eller på? (Sidorna 4-9).
    De går ingenom några av de västa alternativen en privatperson har att välja på när han skall placera i råvaror. De betonar också risken.

Dagens Industri, lördag 19 april, har en rubrik som undrar om inte råvarutoppen är nådd. Hur högt kan det fortsätta?

Börsinsikt, en av de ledande aktietidningarna, har varje vecka en genomgång av råvarusituationan (2 A-4 sidor). De ger också placeringsråd, och utvecklar de möjligheter en privatperson har när han skall placera. En prenumeration, rekommenderas för den som ständigt vill vara uppdaterad, och öka oddsen för en god affär. (Rabatt, via Aktiespararna).

• yxhugg
    • Medlem
  5. 5. 2008-05-12 18.18

Är det någon som vet hur man får tag på gamla nummer av PlaceringsGuiden? Jag best. prenumation på den men fick f.o.m maj.. :/ Det är sidorna om råvaror som gör mig intresserad.

• LudwigN
    • Medlem
    • Reg. datum: jan 2008
    • Aktiv i antal ämnen: 3
  6. 6. 2008-05-13 03.21

Till LudwigN: På insidan av PlaceringsGuiden finns både telefon och e-mailadress. Du måste kontakta utgivarna. Tidningen säljs enbart via prenumeration. Förmodligen har de något aprilexemplar som de kan skicka till dig. Tänk på att PlaceringsGuiden är en renodlad aktietidning, och därför avdragsgill i deklarationen.

• yxhugg
    • Medlem
  7. 7. 2008-10-25 07.24

Forexskola får vi prova tack för länken.

Jag undrar däremot var jag hittar råvarugrafer som eventuellt går att rita lite trendlinjer mm i?

Ett alternativ till en sådan site kunde vara om någon visste var jag hittar ticker namnet på råvaror, har provat få fram guldindex men får inte fram den graf som verkar finnas över hela webben när man kommer till en ekonomisida t ex blomberg osv.. Får fram en helt annan graf än den.

komer förståss söka vidare på forumet här men skriver min fråga redan här iaf jag inte finner något tips.

MVH

• NRG
    • Medlem
    • Reg. datum: dec 2006
    • Aktiv i antal ämnen: 384
  8. 8. 2009-11-12 11.15

Jag använder Etoro. Fungerar jättesmidigt! Det är både enkelt och snyggt. Får även en bonus på upp till 1000 $ när man registrerar sig! Grymt.. Kolla själva!
    http://www.etoro.com/A18085_TClick.aspx

• alexherlog
    • Användare
    • Reg. datum: nov 2009
  9. 9. 2010-02-19 17.00

Vad kostar det?!
    Jag kan inte hitta några priser.

//David

• spufuz
    • Användare
    • Reg. datum: aug 2008

Ej inloggad!
För att delta i diskussionen i forumet måste du vara inloggad.

Om vårt forum

Du som deltar i forumet tar själv ansvar för innehållet i det du skriver. Aktiespararna har rätt att ta bort inlägg som är opassande eller som inte följer svensk lag.

Annonser