Direkt till innehållet ?
Sök i forumet

Kom igång

Vad tycker du om din nätmäklare?

1. 1. 2010-02-09 22.34

Hej! <br/> <br/>Vi skulle vilja vta vad du tycker om din nätmäklare! Vilken depå handlar du med idag? Är du nöjd? Varför? Varför inte? Tck till!

2. 2. 2010-02-10 10.09

Har bl.a SEB som nätmäklare. Är ganska nöjd vid medelstora transaktioner, mindre nöjd vid små transaktioner.
    SEB är för dyr vid mindre aktieköp.

• rune_n
    • Medlem
    • Reg. datum: jan 2007
    • Aktiv i antal ämnen: 20
  3. 3. 2010-02-10 13.24

Avanza tycker jag är toppen om det gäller att handla värdepapper. Webbtjänster som tillhandahåller mycket information, stort utbud av produkter, snabba nedladdningar när man öppnar de olika sidorna och hög driftssäkerhet.

SEB, som nämnts ovan, har i likhet med många andra storbankers handelsplatser ett mer begränsat utbud och man får magrare info om sina portföljer. Ett speciellt kännetecken för SEB är att man inte visar hur depåer som helhet värdeutvecklas över tiden och inte heller hur enskilda papper värdeutvecklas. Mycket märkligt! Man får alltså göra egna noteringar för att hålla reda på detta.

Om depån är minst 500 000 kr får man relativt sett bra ränta på lösa pengar hos SkandiaBanken, som jag också tycker har den bästa banktjänsten när det gäller att betala räkningar. Där finns även en bra Trader för aktiehandel, men banken tillhandahåller bland aktier bara svenska sådana.

• bojo
    • Medlem
    • Reg. datum: sep 2006
    • Aktiv i antal ämnen: 17
  4. 4. 2010-02-10 16.39

Om SEB ordnade så att man kunde köpa mindre kvantiteter av
    aktier till ett lågt courtage skulle jag gärna anlita banken
    mera då övriga tjänster är utmärkta.
    Man behöver sällan sälja aktier i mindre antal.
    Kanske med en särskild sida för mindre köp(ej sälja) med en ruta som anger ett med antalet aktier varierande lågt courtage.

• rune_n
    • Medlem
    • Reg. datum: jan 2007
    • Aktiv i antal ämnen: 20
  5. 5. 2010-02-10 17.47

Jag använder Avanza och är väldigt nöjd. Sidorna är inte rakt igenom lättnavigerade (ologisk ibland) men man lär sig ganska snabbt att hitta. Informationutbudet är mycket bra och prisstruktur och regler är tydliga. Mailsupporten, som jag nästan aldrig behöver använda, har alltid fungerat bra med svar inom ett dygn.

• aromata
    • Medlem
    • Reg. datum: okt 2006
    • Aktiv i antal ämnen: 119
  6. 6. 2010-02-10 23.36

Avanza KF BAS Platina över 1000 kr courtage per månad.<br/>49 i minimi, skönt att använda avanza vid handel. dock kan courtaget dra iväg något.. <br/><br/>Aktieinvest KF <br/>29 kr i minimicourtage, enkel handelsplattform både uppskattas och känns lite väl banalt ibland..<br/><br/>Avanza Mini<br/>9 kr i minimicourtage<br/>stort + att det går att handla warranter för 9 kr i minimicourtage! riktigt bra<br/><br/>Nordnet active trader pro KF<br/>49 kr i minimi, de erbjuder verkligen allt, terminshandel warranthandel allting i KF vilket är riktigt nice!<br/><br/>mvh C

• Christian Eriksson
  7. 7. 2010-02-11 23.40

Korrigering:<br/><br/>Avanza Mini<br/>warranter handlas till 19 kr i minimicourtage.<br/><br/>mvh C

• Christian Eriksson
  8. 8. 2010-02-18 19.49

Nordnet Bank är en mycket bra Internetmäklare som erbjuder störst utbud av värdepapper i kombination med bra service och priser.

• richie
    • Medlem
    • Reg. datum: aug 2007
    • Aktiv i antal ämnen: 9
  9. 9. 2010-02-18 21.06

Hej,
    Jag använder aktiedirekt en nätmäklare som ägs av Nordnet. Bra enkel uppbyggnad på nätsidorna. Låga avgifter vid handel. Har hitintills inte haft något krångel med dem. Mincourtage 9 kr eller 0,15%. På www.aktiedirekt.se kan du läsa mer om vad det kostar och hur sidan är uppbyggd

• Hans Hansson
    • Medlem
    • Reg. datum: dec 2007
    • Aktiv i antal ämnen: 23
  10. 10. 2010-02-22 19.18

Jag har Nordnet men funderar på att byta till Aktiedirekt: 9 kronor i courtage låter betydligt bättre än 59 kronor som jag betalar idag :-(

• MoPladia
    • Medlem
    • Reg. datum: nov 2009
    • Aktiv i antal ämnen: 5
  11. 11. 2010-02-25 17.27

Skulle önska att Avanza hade lite mer avancerade grafer på sajten. Det känns om om de inte riktigt hänger med. Om man jämför med tex http://www.freestockcharts.com/ så är ju Avanza stenålder :-)

• johnb69
    • Medlem
    • Reg. datum: aug 2007
    • Aktiv i antal ämnen: 14

Ej inloggad!
För att delta i diskussionen i forumet måste du vara inloggad.

Om vårt forum

Du som deltar i forumet tar själv ansvar för innehållet i det du skriver. Aktiespararna har rätt att ta bort inlägg som är opassande eller som inte följer svensk lag.

Annonser